Leverans

Fraktavgiften inom Sverige :

 

55 kronor för 1 halsduk

75 kronor för 2-3 halsdukar

105 kr för 4 halsdukar 

Vid en beställning av 4 eller fler halsdukar,  maila oss för att att kunna ge er bästa leveransalternativ.

 

Dina varor levereras inom 1-5 dagar. Alla beställningar skickas med PostNord eller Schenker, med reservation för eventuella förseningar orsakade av dessa. Försändelsen kommer antingen direkt i brevlådan eller så skickas det en avi hem till dig (alternativt ett sms) om att dina varor finnas att hämta på ett utlämningsställe.


Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Därefter skickas det tillbaka till Lunita som debiterar en avgift på minst 300kr för frakt och hanteringskostnader. Om du av någon anledning ångrat dig när paketet har skickats från oss, måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till Lunita för att undvika extra avgifter.
 

Bor du inte i Sverige men vill beställa ändå? Skicka ett mail till anja@lunita.se så återkommer vi med mer information om fraktkostnad.


I den mån det är möjligt återanvänder vi emballage, förpacknings- och fyllnadsmaterial när vi postar din leverans, allt för att minska resursslöseri.
 

 

Retur och byte
 

  • Kontakta oss på anja@lunita .se innan du skickar tillbaka något.

  • Du kan returnera en produkt inom 14 dagar från leverans.

  • Du som kund står själv för eventuell fraktkostnad vid en retur.

  • Produkten får inte vara använd om du vill returnera den.

  • Vill du istället byta till en annan produkt eller färg? Maila anja@lunita.se så ordnar vi det.

 

 

Köpvillkor


Vänligen läs igenom våra köpvillkor noga innan du lägger din beställning. Vid en beställning hos Lunita godkänner du automatiskt dessa villkor.

När du beställer hos Lunita måste du vara 18 år eller äldre, är du yngre än 18 krävs målsmans godkännande.

Alla beställningar är bindande och samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella färgavvikelser, då varje dator har olika färginställningar kan vi inte garantera att alla bilder återger produktens exakta färg. Alla varor som säljs i butiken finns i lager om inget annat anges. Lagerstatusen uppdateras löpande, men vi reserverar oss för eventuella avvikelser. Om en vara inte skulle kunna levereras kontaktar vi dig omgående.

Kontaktuppgifter kommer aldrig spridas till tredje part utan ditt godkännande.

 


Betalningsalternativ


Betalning sker via Swish eller inbetalning till bankkonto. Betalningsanvisningar visas i Kassan.


Övrigt


Vid en eventuell tvist där köparen är en privatperson följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Lunita är befriat från skadestånd och andra påföljder om vi inte kan leva upp till våra åtaganden på grund av skäl utanför vår kontroll, såsom krig, ingripande av myndighet, oroligheter, strejker, olyckshändelser, inbrott eller naturkatastrofer etc.